ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چرا بعضی‌ها حتی در هوای گرم هم بدون پتو خوابشان نمی‌برد؟

  • کد خبر: ۱۷۱۳۴۸
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
چرا بعضی‌ها حتی در هوای گرم هم بدون پتو خوابشان نمی‌برد؟
شاید شما هم از آن دست کسانی باشید که شب‌ها دائماً از این پهلو به آن پهلو می‌شوند و تنها چیزی که به آن‌ها کمک می‌کند خواب شان ببرد پتوی عزیزشان است. دلایل این وابستگی چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، پتو‌ها انگار قدرتی جادویی دارند و وقتی رویمان را می‌پوشانند سریع‌تر به خواب می‌رویم. حتی شب‌های گرم هم از این قاعده مستثنی نیستند. این وابستگی ما به پتو، اما بی دلیل نیست و وقتی که دلیلش را بدانید برایتان قابل درک خواهد شد. در ادامه به علت این مسأله خواهیم پرداخت.

تنظیم دمای بدن

ما انسان‌ها موجودات خون گرمی هستیم، یعنی بدن ما دمای داخلی خودش را تنظیم می‌کند و همین موضوع است که به ما کمک می‌کند گرم بمانیم. با این حال، وقتی به خواب عمیق فرو برویم، دیگر کنترل همه چیز را از دست می‌دهیم، اینجا است که از چیز‌هایی که در اطراف مان وجود دارد کمک می‌گیریم. استفاده از پتو به بدن ما کمک می‌کند دمایی که نیاز داریم را تنظیم و حفظ کند.

یک عادت قدیمی

ما انسان‌ها بنده عادت هستیم و این مسأله نقش زیادی در وابستگی ما به پتوهایمان دارد. ما همه‌ی عمرمان از پتو استفاده کرده ایم و این وسیله در برنامه‌ی روزانه ما ریشه دوانده است. به همین دلیل وقتی به رختخواب می‌رویم و روی خودمان پتو می‌کشیم، بدن ما متوجه می‌شود که وقت خواب فرا رسیده است.

کمک به کاهش اضطراب

سروتونین یکی از موارد شیمیایی‌ای است در حس خوبی در ما ایجاد می‌کند و نقش مهمی در حفظ شادی و آرامش ما دارد. وقتی مضطرب و نگران هستیم، خوابیدن برایمان سخت می‌شود. با این حال، وقتی رویمان را می‌پوشانیم، میزان این ماده شیمیایی در بدن ما افزایش پیدا می‌کند و آن حس‌های ناخوشایند از بین می‌روند.

کمک به خواب راحت‌تر

پتو‌ها یک خرد اقلیم به وجود می‌آورند، نوعی مانع که پشت آن دما تغییر چندانی ندارد. این باعث گرم شدن پوست ما می‌شود و عوامل بیرونی که باعث پایین آمدن دمای بدن می‌شوند دیگر اثر چندانی نمی‌توانند بگذارند. به این ترتیب زودتر به خواب می‌رویم و خواب بهتر و پیوسته تری را تجربه می‌کنیم.

ایجاد حس امنیت

پتو‌ها به ما حس امنیت می‌دهند، چون عمده ترس ما در دوران کودکی، ترس از تاریکی بود. به همین خاطر وقتی این ترس به ما هجوم می‌آورد خودمان را زیر پتو پنهان می‌کردیم. این برای ما یک راه فرار جادویی بود که با ترس مان مقابله می‌کرد و به ما حس امنیت می‌بخشید. این حس امنیت هنوز هم هر بار که به زیر پتو می‌رویم با ما است.

منبع: روزیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->